Jan 7, 2011

KeNangAn

Dalam satu dua minggu ni entah kenapa selalu sangat fikir pasal kenangan masa kat sekolah dulu. Masa kat sekolah dulu tak pernah terfikir pun nak amek course dietetic. In fact, aku langsung tak tahu pun wujudnya course nih. Bila fikir balik, rasa macam cepat je masa berlalu. Sedar tak sedar dah jadi third year student. And dalam masa beberapa bulan je lagi, da jadi final year and dah kena pergi practical. Serius, cepat gila masa berlalu.

Okay, sebenarnya bukan nak cakap pasal bende ni. Masa tengah godek2 album gambar cik nicky hari tuh, ak terperasanlah ada gambar menarik yang boleh dipost di belog nih. Gambar-gambar masa form 4. Gambar aku yang comot, hodoh dan etc dah tunjuk kat post bawah ni kan? Ni nak letak gambar-gambar budak kelas aku pulak. Alah, nak tunjuk habit pelik budak-budak yang duduk asrama.

nie sume gambar masa waktu kelas..

picture credit to: cik nicky


Aku kan third intake, so aku memang peliklah bila aku masuk kelas masa hari pertama. Mana tak nye, asal cikgu keluar kelas je, fenomena di atas terjadi. Serius. Pergilah mana-mana kelas. Kalau kelas tu tak ada cikgu je, mesti semua student dah letak kepala atas meja. Terbalik betul dengan sekolah harian biasa (at least kat sekolah akulah). Selalunya kalau cikgu tak ada kelas mesti huru-hara, tapi ni terbalik pula. Senyap sunyi kelas jadinya.

Nak dengar kelas bising, tunggulah waktu prep. Masa tu memang huru-hara habis. Semua orang nak berbincang pasal ‘pelajaran’. Tapi yang kagumnya, bising-bising diorang pun, kerja semua siap. Lengkap pulak tu. Semua betul pulak tu. Tension pulak aku dibuatnya. Sebab aku memang tak suka buat homework. Hahaha.

Tapi benda yang paling aku rindu adalah waktu belajar. Dulu kat sekolah waktu belajar memang best. 24/7 tengok buku pun tak rasa bosan. Kawan-kawan ramai. Masing-masing sama-sama berusaha untuk study. Kalau tak faham, tanya je. Nak tanya kat orang yang kau tak pernah kenal tapi kau tahu dia genius tahap dewa pun tak apa. Langsung tak rasa malu. Sebab siapa pun orang tu selalunya mesti tak lokek nak share ilmu. Tulah benda yang memang aku kagum gilalah dengan budak-budak genius sekolah aku. Walaupun kadang-kadang ada yang otak senget sebelah, tapi tak kedekut nak share ilmu. Patutlah diaorang pandai ekh.

Ish, mende aku dah mengarut nih. Nilah jadinya kalau dah bertahun tak online. Semua bende nak tulis dalam satu post. Tata~~

No comments:

Post a Comment

 

Designed By Blogs Gone Wild!