Oct 2, 2010

What I don't like about HOME

sekarang patutnye tengah siapkan assignment..tapi rase tension sangat..so, kenalah mem'blog'..

1/ pagi2 kena bangun tido lebih kurang pukul 10 pagi sebab mama suruh sidai baju. Kakak yang tengah tido dan juga abang yang tengah syok beradu langsung tak dipanggil. Alasan : memang kerja adek sidai baju kat rumah..

2/ jadi orang perantaraan antara manusia2 kat rumah. Contohnye, bile babah nak panggil abang makan nasi kat dapur, perkataan yang akan keluar dari mulut babah bukannya " Abang makan nasi cepat!!" tapi " Adek, panggil abang makan nasi."
Tak pon kalau kakak atau abang keluar pastu tak balik2 lagi, nanti babah mulalah " Adek, mesej kakak/abang. Tanya diorang kat mana."

3/ Kena jadi peneman mama ke kenduri kawen/rumah terbuka/airport etc walaupun aku dah cakap yang aku ade 4 exam dalam mase satu minggu. Ataupun bile aku cakap yang aku ade banyak assignment, presentation, atau pun lab report. Contohnye tadi, kena teman mama pergi kenduri kat Seremban pukul 11.30 pagi. Sampai Ampang pukul 6.00 petang. Aku ade banyak kerja tak siap lagi. Tolonglah paham.

4/ Bile rumah sepah orang first yang kne adalah aku. Bukan kakak dan tentunye bukan abang. Kakak sebagai anak yang sulung dan selalu jauh diperantauan, tidak boleh diganggu. Bile kakak balik, tak pernah mama suruh buat kerja rumah. Kerja kakak adalah balik je tido. Kalau tak tido keluar dengan kawan/boyfriend atau seumpamanya..

5/ Bile mama marah kakak dengan abang, orang yang terpakse dengar adalah aku. Mama selalu marah bile abang/kakak tak ada kat rumah. So, akulah jadi mangsa tak bersalah terpaksa dengar semuanya. Nampak sangat aku jarang keluar rumah...

enough for now..ish, bukan nak menderhaka, cume nak meluahkan je..i love my family, but sometimes penat jugak bile duduk umah..so, this week xnak balik rumah..rehat sampai bosan kat kolej..gud luck me!!

No comments:

Post a Comment

 

Designed By Blogs Gone Wild!