Aug 24, 2010

I Have ALL The Right...

I have all the right to be pissed..
I have all the right to be mad..
because I'm really really really pissed and mad..

Tanpa cakap apa-apa masing2 blah macam tu je..wah, byk cantek..dah tak ingat ke report yg kena anta minggu depan?? Tak ingat ke yang demo masih wujud lagi kat depan/dalam lab tuh??dah mintak izin sebelum blah?? dah discuss dulu sebelum balik?? langsung tak rase bersalah ke blah macam tu je??

aku ingat budak lain yang blah dulu, tp last2 yang lain wat hal..ape reason nak balik bilik?? sembahyang?? kat bangunan lab tu ade 2 surau untuk perempuan dan kat library ade lagik 1 surau untuk kau sembahyang. selama ni boleh je sembahyang kat surau. tak pernah plak kena allergic ke hape kan..so, takkan tiba2 tak boleh pulak?..no reason for that..

pe lagik reason?? nak ambik note, buku, journal, pen, pensil, pemadam, pembaris, etc?? hello, aku pon tak bawak pape tadik..dalam beg aku tu bukannya ade sume 7 notes subjek yang aku ambik sem nih..soklan NCP tadik pon tak ade dalam beg aku..tapi boleh je aku survive dalam kelas tadik..(pdhal tak boleh nak tumpu perhatian sebab bengang sangat. thank you so much for that..)

pe lagik reason?? presentation?? ok, fine. you have presentation. understand. tapi tak boleh ke discuss dulu ke ape?? ni main blah macam tu je. buat kerja kan berkumpulan. kalau untuk individu, lantak kaulah nak curik result org ke, nak wat result sendiri ke hape..aku langsung tak kisah..tapi ni..

pe lagik reason?? rase tak sempat nak buat?? konkrit ke alasan tuh?? balik pada perenggan di atas..dah tanya akak lab?? pastu korang mmg dah kompem ke tak sempat nak buat aktiviti tu tadik?? korang kompem yang doc tak kisah kalau korang bagi alasan "tak sempat"?? tadi demo called doc and doc kate dia nak jugak data untuk 3 group..dah tu kalau semua orang pergi balik bilik tadi, siapa nak buat?? suruh kakak2 and makcik2 lab tu yang buat?? suruh dia orang perform semua aktiviti tu and then bagi kita data?? reasonable lah ckit..tanya dulu demo sebelum buat keputusan..tulah gune nye demo dalam lab..

another reason?? ade nak tambah lagik?? tak ade dah??

so, meh aku plak bagi reason kenapa aku bengang..

1/ kenapa before blah langsung tak nak bagi tahu?? kau cakap pasal orang lain, pasal budak2 len yang selalu buat hal, tapi kau?? bukan ke kau pun same je..so, lepas ni tak payahlah nak bising2 kalau orang lain wat hal..sebab kau pun macam lebih kurang same je..

2/ tau tak cara korg tu macam langsung tak respect kat akak demo tuh. mungkin dia bukan doc, tapi dia manusia dan lagik tua dari kita. pe perasaan korang kalau kelas yang korang jaga tibe2 blah macam tu je..dahlah doc (boss) kate nak data untuk 3 group..bukan ke tu akan menyusahkan akak tu sekali..

3/ kalau ikutkan hati, aku bleh je datang lambat2 tadik lepas tukar seluar..atau lebih jahat lagik aku bleh je tak payah langsung datang balik..duk relaks je kat bilik sampai pukul 1 atau 2..tapi aku cepat2 datang balik lab..bukan nak bangga diri, nak kata aku rajin ke hape ke..tapi rase bengang gile bile kau kelam-kabut balik semula ke lab sebab kau tak nak menyusahkan orang tapi orang lain blah macam tuh je..dan langsung tak rasa bersalah nak menyusahkan kau..serius memang bengang..kalu nak, try lah..mahu berangin kepala dibuatnya..

akak huda tu boleh je stay sampai abis padahal dia ade kelas pukul 2 and lepas tu ade lagik kelas pukul 5..lagik bz..lagik penat..tapi still boleh stay..

ok, fine..mungkin orang lain rase macam tak ada ape-ape.. alah, biasalah zaman universiti..ponteng/blah sekali sekala ape salahnya kan?? menyusahkan cousemate sendiri sekali sekala ape salahnya?? lagipun, apalah sebab untuk aku marah sangat..bukan aku yang kne jogging 15 min, bukan aku yang kne jalan 3.7mph atas treadmill tuh..#!#@%$$&..

huh. bile korang dah rase kena tinggal macam tu je, bile kena tinggal dengan member sendiri..baru korang tau sakit ke tak hati tuh..itu kan kerja BERKUMPULAN..tak boleh ke wat same2..kenapa perlu tinggalkan group member yang lain utk siapkan aktiviti yang korang patutnya buat same2..bile pikirkn balik at least 'mereka2' tu yang selalu buat hal tak ade pun menyusahkan member sendiri..at least diorang buat keputusan lepas discuss dengan group member..tapi korang??

and sorry..rase bengang aku tak hilang bile korang decide aku tak payah buat lab report..sebab aku memang sangat sangat sangat marah dan bengang..dah lah tengah sakit pingang and perut, korang tambahkan pula rase sakit hati..terima kasihlah banyak2..

No comments:

Post a Comment

 

Designed By Blogs Gone Wild!