Jul 8, 2010

LAGU KANAK-KANAK

Hahaha..tadi mase aku tengah2 bosan, aku google lagu mase zaman kanak2..
biasalah bile masa aku xdekeje-xdeidea-xdemood, memang google bende yang x berfaedah je aku selalu wat..hoho..
pastu jumpe 3 lagu yang memang fav aku mase zaman dolu2..
huhu..rasa diri ni macam dh tua plak..-_-"

1/ TANYA SAMA POKOK

Tanya sama pokok apa sebab goyang,
Nanti jawab pokok angin yang goncang,
Tanya sama angin apa sebab hujan,
Nanti jawab angin tanyalah awan.

Awan nanti kata aku kandung air,
Sampai tempat teduh aku pun cair,
Lihat dalam air nampak bayang-bayang,
Campak satu batu bayang pun hilang.

* yg ni versi kanak-kanak...kalu nak versi gedik-jiwang-romantik-geli, mase google add nama P.Ramlee

2/ RAMA-RAMA

Dari ulat jadi kepompong
Hidup mati dalam kelonsong
Sampai masa kepompong pecah
Jadi rama-rama yang indah

Rama-rama terbang merata
Hisap madu ke kebun bunga
Sungguh cantik aneka warna
Tapi sayang hidup tak lama

*versi aku memang lain gila dengan versi yang sebenar..hahah..

3/ KERETA KECIL

Papaku pulang dari kota,
Papaku belikan kereta,
Kereta kecil warna merah,
Boleh ku bawa ke sekolah...
Pon, Pon, Pon, Pon, Pon, Pon, Pon,
Kereta kecilku berbunyi,
Marilah adik mari naik,
Boleh kubawa jumpa nenek..

* x paham motif lagu nih..hoho..

3 comments:

SAIYIDATUL SHUFWAH BINTI JABILIN said...

ibu ayam dikejar musang..
anak ayam cari ibunya

ibu ayam berlari..
terus lari
dan ditangkaap musang..

anak ayam mencari
terus cari
ibunya yang hilang...

oh kasihan..oh kasihan..aduh kasihan....
oh kasihan..oh kasihan..asuh kasihan....

:D

crenarchaeota said...

lagu pe ni ekh??
mcm tak pernah dgr pon..
haha..

SAIYIDATUL SHUFWAH BINTI JABILIN said...

ye ke tak penah dengar??bukan lagu ni sume sekolah ade nyanyi eh??haha=P
ni mesti ade x masuk kelas muzik ni....haaaa...:P:P:P

Post a Comment

 

Designed By Blogs Gone Wild!