May 16, 2011

Kenangan Zaman Sekolah

Selalunye kalau bercerita mesti citer pasal member2 kat SAMURA, tak pun member mase KMJ, tak pun member mase kat UPM..jarang gile citer pasal member mase kat SMKBI and SKTK dulu..padahal dioranglah orang yang paling lame aku kenal..meaning aku belajar kat:

UPM: 3 years
KMJ: 1 year
SAMURA: 2 year
SMKBI + SKTK (sebab budak sekolah SMKBI majoritinya budak SKTK jugak) :9 years

kenapa ekh?? sebab mase study kat UPM, KMJ and SAMURA, aku duduk hostel?? so, duduk hostel hubungan lebih rapat?? atau zaman sekolah rendah dan menengah rendah dah lame berlalu??

Tadi bile blogwalking kat salah sorang member aku mase kat SKTK+SMKBI dulu, rase rindu pulak tibe2..sebab mase kat sekolah dulu kitorang memang rapat..selalu lepak kat sekolah same2 (in 1 big group), selalu balik sekolah same2, selalu buat lawatan di rumah2 member..selalu keluar same2..selalu buat benda jahat same2..yelah, kalau nak tahu budak sekolah tu lah orang pertama:

1/yang ajar aku cara2 nak meniru..
2/ yang beritahu aku jalan gaya catwalk *meow*..
3/ yang jadi first crush aku..
4/ yang jadi kawan2 baik aku..
5/ yang respect aku..
6/ yang jadi kawan gosip aku..
7/ yang ada mase susah dan senang..

tapi masih ke dianggap kawan bile kat fb pun jarang bertegur..jumpa kat kedai pun sekadar senyum je..urm, kan best kalau masih lagi boleh bersahabat seperti dulu..tapi sebenarnya, salah aku jugak..aku yang lost contact dengan dorang lepas aku masuk SAMURA dulu..langsung tak contact dengan sesiapa..sebab rase macam tak ade bende nak nak dikongsikan..hidup di sekolah harian lain, hidup di sekolah asrama lain..cara pemakaian dan pergaulan pun dah berbeza..

teringat pulak angan-angan mase zaman sekolah dulu..nak belajar kat universiti yang same..nak kerja tempat yang dekat2 supaya boleh duduk dalam satu rumah yang same..kan best kalau hubungan kita masih lagi rapat seperti dulu..:l

No comments:

Post a Comment

 

Designed By Blogs Gone Wild!