Mar 20, 2011

just a thought..

orang sibuk buat perancangan macam2 utk mase depan..
rancang nak kawen, rancang nak belajar sampai dapat title doctor,
rancang nak dapat anak, rancang nak pergi jalan2 pusing satu dunia..

tapi..
aku selalu pikir macam ni..

sempat ke kite untuk menghadapi semua itu??
hari akhir zaman sudah hampir..
entah2 hari jumaat minggu ni, atau minggu depan, atau minggu berikutnya..
mungkin ia akan tiba sebelum aku sempat graduate,
mungkin sebelum sempat aku bekerja..
mungkin sebelum sempat aku balas jasa kedua ibu bapa..

bile fikirkan..
takutnya..
aku masih tak prepare..
ilmu agama masih terlalu cetek..
utk menghadapi hari kiamat??
mmg masih tak bersedia..

tapi aku tahu yang kite sepatutnye kne pikir macam ni..

"Bekerjalah kamu untuk duniamu seakan kamu hidup selamanya, dan bekerjalah kamu untuk akhiratmu seakan kamu mati esok hari"

tak tahu same ade nih adalah hadith atau tidak..

2 comments:

Farah Zamri said...

aku pun pernah terfikir benda yang sama..
yang paling aku selalu terfikir,"sempat ke nak kahwin nanti?"..
macam2lah..!

Unknown said...

-_-'..peringatan untuk diri ini

Post a Comment

 

Designed By Blogs Gone Wild!